Peridontoloji

Peridontoloji

Peridontoloji, diş ve diş etrafında bulunan dokuların sağlık ve hastalıktaki durumlarını inceleyen, bu dokularda meydana gelen hastalıkların teşhisi, tedavisi ve tedavi sonrasında elde edilen sağlığın korunmasını amaçlayan diş hekimliği dalıdır. Diş üzerinde biriken plakların diş ve diş eti sağlığını olumsuz etkilemesi ile meydana gelen enfeksiyonlar, bu enfeksiyonların kemiğe ve diğer dokulara geçerek yarattığı hastalıkların tedavisi peridontoloji anabilim dalının inceleme alanları arasında yer almaktadır.

Diş Eti Hastalıkları Ve Belirtileri Nelerdir?

-Diş eti İltihabı(Gingivitis)

– Çene Kemiği İltihabı(Perdiodontitis) vb. durumlar diş eti hastalıkları arasında yer alır. Belirtileri ise ağız kokusu, diş etinde şişlik, dişetinde çekilme ve çekilme sonucu yaşanan hassasiyet, dişlerde sallanma, uzama gibi durumlardır. Eğer bu durumlarda tedavi edilmezse diş kayıpları görülebilir.

Diş Eti Hastalıklarının Tedavisi Nasıl Yapılır?

Peridontal tedavi, dişleri çevreleyen yumuşak ve sert dokulara ait hastalıkların iyileştirilmesini, bu hastalıkların meydana getirdiği yıkımların düzeltilmesini amaçlar. Bu nedenle tedavinin ilk aşaması hastalığın ilk aşaması olan dental plağın hasta tarafından fırçalanarak temizlenmesi ve diş üzerindeki birikintilerin diş hekimi tarafından özel aletlerle uzaklaştırılması ile başlamaktadır. Daha sonra kişinin hastalığına göre diş hekimi tarafından hastanın ağız ve diş sağlığı sağlanmaya çalışır.

Diş Eti Tedavilerinin Süresi Nedir?

Hastalığın şiddet derecesine göre 3 ila 6 hafta arasında değişim göstermektedir. Tedaviden sonra düzenli olarak 6 ayda bir kontrollere gidilmelidir.

Peridontal Tedavisi Sonrasında Neler Elde Edilir?

Uygulanılan Tedavi sonrasında dişleriniz temiz, diş etiniz açık pembe renkli, sert kıvamlı ve kanamasız hale gelir. Hastanın diş dokularını güçlendirerek hem sağlık hem de estetik bir görünüm kazanmasını sağlar.