Ağız Sağlığını Korumak İçin Neler Yapmalıyız?

  • Diş çürüklerinin oluşumu aylar sürmektedir. Bu nedenle diş hekimine gitmek için dişlerin ağrıması beklenmemeli, altı ayda bir rutin kontrollere gidilmelidir.
  • Çocukluk döneminde beslenmeye önem verilmeli. Kalsiyum, fosfor ve flor mineralleri içeren besinler tüketilmelidir.
  • Diş eti, diş sağlığı ve sağlamlılığının kazanılması için C,A ve D vitamini tüketilerek süt, süt ürünlerinin de tüketimine özen gösterilmelidir.
  • Sürekli yumuşak besinlerin tüketiminden kaçınılmalı havuç, elma, salata gibi sert yiyeceklerde ısırılarak diş ve çene sağlığı sağlanmalıdır.
  • Dişler kürdan dahil olmak üzere hiçbir şekilde karıştırılmamalıdır. Diş arası temizliği diş ipi ile yapılmalıdır.
  • Sigara ve alkol diş sağlığı için zararlı olduğu unutulmamalıdır.
  • Çok soğuk ve çok sıcak yiyecek ve içecek tüketiminden kaçınılmalıdır.
  • Fındık, eviz gibi sert cisimler dişlerle kırılmamalıdır.
  • 2 yaşından sonra bebeklerinizin diş sağlığı için emzik ve biberon kullanılmamalıdır.
  • Ve en önemlisi günde en az iki kere üç dakika süre ile dişleriniz fırçalanmalı ve özel bakım suları ile temizlenmelidir.
CategoryGenel

© 2017 - KlinikS Diş Sağlığı Merkezi