Diş Sıkma/ Diş Gıcırdatma(Bruksizm): genellikle uyku sırasında dişlerin bilinç dışı bir şekilde sıkılmasıyla farkında olmadan yapışan aşırı çene hareketleridir. Bu normal olmayan bir durumdur ve rahatsız edici boyutlara ulaşabilir. Diş gıcırdatmanın sebebi tam olarak bilinmemekte lup sebepleri arasında stresin yer tutuğu bilinmektedir. Bunun dışında sindirim problemi, uyku bozuklukları, dişlerin kapanış problemleri, sistemik hastalıklar ve bazı ilaçların kullanımı da diş gıcırdatmalarına neden olmaktadır. Bruksizmi olan kişilerin ‰5 ila arasındaki kısmı dişlerine uyguladıkları kuvvet sonucu dolguların ve dişlerin kırılması gibi zararlar görülmektedir. Bir kısmının da ise çene eklemi diş fonksiyonlarından şikayetçi olmakta olup sabahları sebepsiz baş ve yüz ağrılarından şikayetçidirler.

Diş Sıkma/Diş Gıcırdatma(Bruksizm) Nasıl Tedavi Edilir?

Diş sıkma ve diş gıcırdatma alışkanlığının tedavisinin birinci amacı çene ekleminde geri dönüşümsüz zararlar bırakan, normal dişi çene hareketlerini engelleyerek çene eklemini korumak eğer ağrılar var ise ortadan kaldırarak dişlerin aşınmasını engellemektir. Bu amaçla hastanın geve uyurken takacağı dişlerine uygun olarak hazırlanan silikon plaklar kullanılmaktadır. Plak uyku esnasında dişlerin birbiriyle direkt temasını keserek aşınmayı engellemekte olup çene eklemini rahatlamak amacı ile takılır. Ancak çok şiddetli vak’alarda gece plağının yanı sıra stres azaltmaya yönelik tedaviler, kas gevşetici ve uyku düzenleyici ilaçlar kullanılması gerekebilir. Bu tip diş sıkma ve gıcırdatmaya yönelik tedaviler ileri aşamalarında dengeli bir diş teması ve çene hareketlerinin sağlanması için eski yada hatalı yapılmış dolgu ve protezlerin yenilenmesi ve mutlaka eksik olan dişlerin uygun görülen şekilde onarılarak tedavi edilmesi gereklidir.

CategoryGenel