İmplant Tedavisi

İmplant Tedavisi

Çürük veya travmalar sonucunda deformasyona uğramış olan diş dokusunun yerine uygun teknikler uygulanarak takılan titanyum içerikli diş köküdür. Diş eksikliklerinin tedavisinde kullanılan en modern tedavi yöntemi olan implant uygulaması ile ağrısız ve hızlı şekilde mutlu gülüşlere sahip olabilirsiniz. Günümüzde gelişen teknoloji sayesinde titanyum materyalinin üzerine işlem yapılarak elde edilen implant çene kemiğine yapıştırılmaktadır. Bu sayede implant üzerine protez uygulamaları da gerçekleştir.

Peki, İmplantın Avantajları Nelerdir?

İmplant tedavisinin en büyük avantajı herhangi bir yerden destek almadan dişe özgün şekil de uygulanmasıdır. İmplant tedavisinden önce kullanılmakta olan köprü vb. yöntemler diğer dişlerden destek alınarak yapıldığı için destek alınan dişlerde zamanla deformasyona uğramaktadır. Ayrıca eski yöntemler tat alma duyusunun zaman aşımında yok olmasına neden olmakta ve normal bir diş gibi çiğneme gücünü sağlamamaktadır.

İmplant Uygulaması ile

-İstediğiniz gıdaları özgürce yiyebilir,

-Çiğneme gücü sağlayarak sağlıklı beslenebilir,

-Sağlıklı dişlere kavuşarak hem estetik hem de psikolojik olarak öz güvene sahip olabilirsiniz.

İmplant Tedavisi Nasıl Uygulanır?

1.İmplant Tedavisi günümüzde oldukça basit ve ağrısız bir şekilde uygulanmakta olup öncelikle lokal anestezi yapılarak tedavisi yapılacak olan bölge uyuşturulur.

2.İmplantın yerleştirilecek olduğu kemiğe bir yuva hazırlanarak implant yerleştirilir.

3.İmplant yuvaya yerleştirildikten sonra iyileşme döneminde implantın üzerinde kalacak olan vidalar yerleştirilir ve iyileşme dönemi beklenir.

İyileşme Süreci, yapılan operasyonun süresine, bölgenin genişliğine, hastanın yaşı ve sağlık durumuna göre değişiklik göstermekte olup uzman doktor tarafından karar verilmektedir.

İmplantın Kullanım Süresi Ne Kadardır?

İmplantın kullanım süresi hastanın günlük ağız bakımına gösterdiği özene bağlıdır. Tüm diş hastaları gibi implant taşıyan hastalarda altı ayda bir mutlaka diş hekimine başvurmalı ve temizliğini yaptırmalıdır.

İmplant Tedavisinin Yaş Sınırı Var Mıdır?

İmplant özellikle kemik gelişimini sağlamış olan yaş gruplarına uygulanmaktadır. Bellirli bir yaş sınırlaması olmayıp engel teşkil edecek hastalığı olmayan ve kemik gelişimini sağlamış olan herkese uygulanabilir.