Konsevatif Tedavisi

Konsevatif Tedavisi

Konsevatif Tedavisi, ağızdaki bakterilerden ve bakterilerin salgı dextrandan oluşan bakteri plağı, şeker ve unlu yiyeceklerin ağızda bıraktığı artıklardan asit oluşur. Ağızda oluşan bu asitler, dişlerin mineral dokusunu çözerek dişin minesinin bozulmasına ve diş çürüklerinin meydana gelmesini sağlar. Diş çürüğünün ilk belirtisi ise diş yüzeyinde lekelerin oluşmaya başlamasıdır. Bu aşamadaki lekeli dişlerin çürükleri yapılan tedavilerle durdurulabilir. Ancak tedavi uygulanmayıp lekeler umursanmaz ise dişlerde mineral kaybı olur delik ve çukurlar açılarak zamanla büyür. Zamanla büyüyen çukurlar tedavi edilmese dişin yumuşak iç kısımları etkilenerek çürümeler gerçekleşir. Diş çürüklerinin tedavisi ise Konservatif Diş Tedavisi yani dolgu tedavisidir.

Peki, Dolgu Tedavisi Ne İşe Yarar Ve Çeşitleri Nelerdir?

Dolgu, dişteki çürüğün temizlenerek, estetik görünmesini ve fonksiyonelliğini sağlaması amacıyla çürüklerden dolayı oluşan çukurların, uygun maddelerle kapatılarak dişe çürümeden önceki doğal haline dönüştürmek amacıyla uygulanan tedavi yöntemidir. Diş dolguları günümüzde teknolojinin verdiği imkanlar doğrultusunda çok seçenekli bir hale gelmiştir. En çok uygulanan dolgu çeşidi kompozit dolgular ve sonrasında kompozit ve seramik inley ve onley dolgular gelmektedir. Kompozit dolgular da kompozit malzemenin gelişimine paralel ağzın değişik bölgelerinde farklı kompozit kullanılmaktadır. Kanal tedavisi görmüş dişlerde fiber post yardımıyla diş daha güçlü olabilir. Amalgam dolgusunun ise civa nedeniyle kullanılmaması tavsiye edilmektedir.

Kompozit (Diş Rengi) Dolgular Özellikleri Nelerdir?

Kompozit dolgular çürük, kırık ve estetik amaçlı olarak kullanılan diş rengine uygun dolgular dır. Bu dolgular, hazırlanmış kavite deliklere tabaka tabaka yerleştirilerek her tabakada özel ışınlar sayesinde sertleştirilir. Estetik ve ekonomik olan kompozit dolgular bonding denen özel bir yapıştırıcı ile dişe tutuna bildiklerinden dişse zarar vermeyip gereksiz madde kaybına neden olmazlar. Ayrıca sigara, çay, kahve, cola vb boyayıcı içeren maddelerin kulllanımana karşı düzenli olarak bakımı yapıldığında renk değiştirmezler.

Kompozit Dolguların Avantajları Nelerdir?

*Estetik olmaları,

*Dolgunun yapımına takiben hemen cilalanmaları,

* Sadece diş çürüklerinin giderilmesinde değil dişlerin renk ve biçiminin de değiştirilmesinde kozmetik işlemler için kullanılması, kompozit dolguların avantajları arasında yer almaktadır.